آزادی، خجسته آزادی

قلم توتم من است و آزادی مذهبم

آزادی، خجسته آزادی

قلم توتم من است و آزادی مذهبم

بودن عمیق

(۱) 

 

هنوز زنده‌ام... 

این را  

دوباره 

از زار زار گریستن در فراقت دانستم. 

 

 

(2) 

سنگی شدن خاطرات 

زیر خروارها زخم هجران 

از بی‌مانندی لذت روح در اشتیاق و وفاداری است، شاید. 

 

در عمق دریایی زمان 

پیش‌تر که می‌روی 

حس ِ بودنت عمیق‌تر می‌شود، 

گر چه نقطه‌ای شده باشی 

در افق وصال با آسمان. 

 

کیاشهر - 14 خرداد 90 

 

 

وسط نوشت: 

- متون بالا رو کله‌ی سحر لب دریا رو کاغذ آوردم. دریا خیلی حال داد بچه‌ها(!) جاتون سبز..  

 اما چون چسبیده به امتحاناتم بود تاوانش را در اولین امتحان پس دادم.. پاس شد اما به خون جگر!  

-- اینکه نیستم معلوم شد تو امتحانات هستم خب... فرصت اندکی دست داد تا اعلام وجود کنم ! عذر قصور و تقصیر که نمی‌تونم دلتنگی‌هامو با اومدن تو وبلاگتون چاره کنم... بعد از 6 تیر خدمت میرسم. دوستتون دارم. 

 

  

در گزارش‌های بی‌نقص چشمانت خواندم 

خلاصه‌ی حساب سود و زیانت 

مانده‌ی بدهکار نداشت، 

برای اولین بار 

که تصاحبم کردی. 

  همان.

پی نوشت: 

- اینم از نتایج دریا رفتن پیش از امتحانات! ... گمونم بروبچ حسابداری بهتر متوجه میشن!

عشق و هوس


در اوج احساس آبی عاطفه

به سبک‌بالی ِ اندیشه‌های ناب، پریدم

و پر شدم از اندوه ِ جان‌بخش ِ عشق.


باران تند حادثه بارید

و شیاطین هوس، پایاپای ِ آن

- همچون تیری در کمان آرزوها -

نینداختم

اما

انداختنم!


گریستم تا بیدار شدم...

خواب‌هایم نمناک‌اند.


‍C یا Sat

 

بررسی کرده و متوجه شده‌ایم که در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری شتاب‌زده عمل شده است و با این که دهک‌های پایین باید ۵۰ درصد تخفیف بگیرند و ۴ دهک بعدی باید با تقسیط پرداخت‌های‌شان صورت بگیرد، بدون این که اصلا پرداختی برای بهای سهام صورت گرفته باشد، دولت اقدام به پرداخت سود سهام عدالت کرده است.

در خبرها و شنید‌ه‌ها آمده بود که گروه احمدی‌نژاد تهدید کرده‌ است که اگر نزدیکان احمدی‌نژاد و بخصوص مشایی دستگیر شود، گروه او اقدام به انتشار پشت پرده تقلب انتخابات سال ۸۸ خواهد کرد -- تقلب و کودتایی که با فرماندهی و مجری‌گری مستقیم علی و مجتبی خامنه‌ای و همدستان سابقش در دولت نهم طراحی و اجرا شد. اکنون اما، قبل از آنکه گروه احمدی‌نژاد بتواند تهدیدش را عملی کند تیم مقابل، اقدام به رو کردن کارت‌ها خود کرده و خبر از پرداخت ۸۰ هزار تومان به ۹ میلیون نفر (یعنی ۷۲۰ میلیارد تومان) در آستانه انتخابات سال ۸۸ با نام پرداخت سود سهام عدالت می‌دهد و این درحالی است که دریافت کنندگان سود حتی برای خرید سهام نیز پولی پرداخت نکرده بودند.

به گزارش خبر‌آنلاین این خبر مبنای تقاضای تحقیق و تفحص از پرداخت سود سهام عدالت در صحن علنی مجلس شده است که مورد تصویب نیز قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، نمایندگان درخواست‌کننده برای اجرای این تحقیق و تفحص عنوان می‌کنند که در پرداخت سود سهام عدالت در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوی تخلف شده و در شرایطی که اصلا پیشنهادی مطرح نبوده است علی اکبر اولیا به عنوان یکی از پیشنهاد کنندگان درخواست این تحقیق و تفحص گفت: در بررسی‌هایی که صورت گرفته متوجه شده‌ایم که در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری در دو سال گذشته بدون این که اصلا سودی وجود داشته باشد دولت به پرداخت مبلغ ۸۰ هزار تومان به ۹ میلیون نفر اقدام کرده است.

وی در دفاع از درخواست اجرای این تحقیق گفت: بر اساس قانون پرداخت سهام عدالت، قرار بوده است که در زمان واگذاری به دولت اجازه داده شود که ۴۰ درصد از ارزش برخی سهام دولتی را واگذار کند و در این واگذاری برای دو دهک پایین ۵۰ درصد تخفیف را لحاظ کند و در مورد ۴ دهک بعدی در پرداخت ۴۰ درصد از ارزش سهام تقسیط صورت بگیرد.

این نماینده به عنوان یکی از طراحان تحقیق و تفحص افزود: بررسی کرده و متوجه شده‌ایم که در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری شتاب‌زده عمل شده است و با این که دهک‌های پایین باید ۵۰ درصد تخفیف بگیرند و ۴ دهک بعدی باید با تقسیط پرداخت‌های‌شان صورت بگیرد، بدون این که اصلا پرداختی برای بهای سهام صورت گرفته باشد، دولت اقدام به پرداخت سود سهام عدالت کرده است.

وی افزود: این اقدام در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری صورت گرفته و به ۹ میلیون نفر مبلغ ۸۰ هزار تومان پرداخت شده است. در حالی که هنوز حتی بهای سهام را پرداخت نکرده بودند و اصلا سودی وجود نداشته که بخواهیم به دو دهک پایین و ۴ دهک بعدی ماهی ۸۰ هزار تومان سود پرداخت کنیم.

وی عنوان کرد: منبع پرداخت‌ها هم مشخص نیست و گفته می‌شود برخی شرکت‌ها مجبور شدند از بودجه جاری خود این پول را به مردم بدهند و در واقع سود سهام نبوده است که بین مردم توزیع شده است.

وی هم چنین تاکید کرد: حتی دولت قبل این که قانون نهایی تصویب شود این سود را پرداخت کرده است. متاسفانه برخی سوءجریا‌ن‌ها در دولت وجود داشته و دارد و حوادث اخیر آن را تایید کرده است.

او ادامه داد: امیدواریم اگر تخلفی شده مجلس به وظیفه قانونی خود رسیدگی کند. 

 

 

 

پی نوشت: 

و این داستان ادامه دارد... یادتان باشد جوجه‌ها را آخر تابستان می‌شمرند!