آزادی، خجسته آزادی

قلم توتم من است و آزادی مذهبم

آزادی، خجسته آزادی

قلم توتم من است و آزادی مذهبم

مساحت ایران

 

زمانی در کتاب جغرافی خواندیم مساحت ایران ۱۶۴۸۱۹۵متر مربع است. بعدها به طنز گفته می‌شد مساحت ایران نیم متر تغییر کرده یعنی مساحت برابر شده با ۵/۱۶۴۸۱۹۵ متر مربع. علت این تغییر را هم گفتند که مدیران و حاکمان نیم متر در ایران ری ده اند! آن موقع یعنی حدود ده دوازده سال قبل که این را شنیدم خندیدم اما اعتراف می‌کنم که آن موقع عمق مطلب را نگرفتم. الان فکر می‌کنم مساحت ایران باز هم تغییر کرده و چیزی حدود هفتاد هشتاد متر بر آن نیم متر قبلی افزوده شده به طوری که اگر کسی نوک بلندترین برج ایران هم زندگی کند باز از حال و هوای نامطبوع در حال خفه شدن است!! 

 

 

پانوشت: 

از دوستان عزیز عذرخواهی می‌کنم که گاهی کلماتی نامانوس و بی ادبانه به کار می‌برم، آخر سالهاست که آقایان بی‌فرهنگ هر کاری که دلشان خواسته با فرهنگ و تمدن و دین چند هزار ساله‌ی ما کرده‌اند.. آن هم به نام خدا و پیامبر و امام زمان و سایر باورها و مقدسات این ملت... آخ که خدا پدرت را بیامرزد مارکس!