آزادی، خجسته آزادی

قلم توتم من است و آزادی مذهبم

آزادی، خجسته آزادی

قلم توتم من است و آزادی مذهبم

دلتنگی

 

اکنون 

که در مرز زمین و آسمان غوطه می‌خورم 

دلم تنگ شده انگار 

برای بی‌سروپایی در خیال دوست، 

و حجم اندوه جان‌بخش زندگی 

و زنده بودن مدام 

در پیچش ضرباهنگ تند بال‌های پروانه 

در اشتراک موزون باد. 

 

این را از آن ذره ذره‌های آب 

که برای هم قلاب گرفته‌اند و از سروکول هم بالا می‌روند 

تا به تو رسند 

این را از پشته‌های ابر، 

هم می‌بینم 

و هم فریاد تنهایی جذبه‌های مدامشان را شهود می‌کنم. 

 

و از استقبال پرهیاهوی دست‌های دریا 

در آرمیدن و گم شدن حیرت رود، 

 

و از بوسه‌های مدام و پاک شبنم 

بر برگ برگ سلوک سبز گیاه، 

 

و از صبوری رد پای ساکت کلاغ‌های سینه سپید 

برای فانی شدن در گسترش دامان آب. 

 

و از ...

 

دلم تنگ شده انگار 

برای بی‌سروپایی در خیال دوست. 

 

۲۱ شهریور ۹۰ - چالوس 

رمضان

 

رسد آدمی به جایی که به جز غذا نبیند 

رمضان شناختم من به خدا قسم غذا را 

 

 

 

پی نوشت: 

... با کلّی قار و قور شیکم!